Service & Garantie

Service, vanzelfsprekend inbegrepen

Bij de aankoop van je nieuwe (elektrische) fiets zit de eerste nastelbeurt inbegrepen. Fiets-Exclusief vindt het belangrijk dat je zorgeloos kunt genieten van je nieuwe aankoop. Wanneer de fiets verzonden wordt is deze natuurlijk helemaal nagekeken en afgesteld.
Omdat tijdens het gebruik van de fiets zaken als spaakspanning, spanning van de ketting en remmen en versnellingen gaan 'zetten' is het belangrijk deze na te laten stellen. Bij Fiets-Exclusief zit deze service inbegrepen bij de aankoop.

Werkplaats van Fiets-Exclusief

Alle fietsen en onderdelen die gekocht worden bij Fiets-Exclusief hebben de volledige garantievoorwaarden, net als bij de fietsenwinkel in de buurt. Fiets-Exclusief is een officiële merkdealer van alle merken die je op de website terugvindt. 

Fabrieksgarantie en wettelijke garantie

Alle fietsen die door Fiets-Exclusief worden verkocht zijn afgesteld en nagekeken. Echter kan er, ondanks alle goede zorgen, toch een mankement ontstaan aan je nieuwe fiets. In dit geval kan je een beroep doen op de wettelijke fabrieksgarantie.
Mocht er sprake zijn van een (vermeend) garantiegeval, wordt dit altijd door Fiets-Exclusief in eigen werkplaats beoordeeld en uitgevoerd.
Deze garantie behelst in het geval van fietsen 2 jaar op alle onderdelen, met uitzondering van aan slijtage onderhevige onderdelen (denk aan bijvoorbeeld banden, ketting, zadel, remblokken, etc).
Gedetailleerde garantie bepalingen kan je terug vinden in de handleiding van het betreffende fietsmerk of op de officiele website van het betreffende fietsmerk.

Hoe maak ik aanspraak op de garantie?

Wanneer je denkt dat er sprake is van garantie, neem dan contact met ons op. Wij zullen samen met je kijken wat er mogelijk is om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Als je ons mailt over een mogelijk garantiegeval, stuur dan het volgende mee, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen:

  • Het bestelnummer of factuurnummer van de bestelling (onder meer te vinden op uw bestelbevestiging of factuur);
  • Het framenummer van de fiets (te vinden op uw fiets, meestal onderop in de buurt van uw pedalen of op de factuur);
  • Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval (Wat is er defect? Wanneer is het gebeurd? Hoe is het gebeurd?);
  • Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing)

Op deze manier kunnen we snel beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto's of omschrijving niet kunnen beoordelen of het om een garantiegeval gaat, zoeken we naar een andere oplossing om dit in te kunnen schatten. Dit doen wij natuurlijk in overleg.

Daarnaast kan je bij iedere merkdealer terecht voor het laten uitvoeren van een reparatie onder garantie. 
Let op: Voor deze reparaties kunnen zij kosten in rekening brengen. Fiets-Exclusief vergoedt deze kosten van derden niet, omdat een officiële merkdealer de kosten van de garantie direct door de fabrikant kan laten vergoeden. Neem dus altijd contact op met Fiets-Exclusief alvorens zelf werkzaamheden uit te laten voeren.

Garantietermijn fietsen en onderdelen

Bij Fiets-Exclusief heb je recht op de volledige fabrieksgarantie. Dat wil zeggen dat wij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant volgen en hanteren. Hieronder vertellen we kort wat deze garantie inhoudt:

Frame en voorvork

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud van de fiets heb je tot 5 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten van het frame en de vaste voorvork. Voor een verende voorvork geldt een garantietermijn van 2 jaar. Slijtage valt buiten de garantie.

Onderdelen op de fiets

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud geldt een garantietermijn tot 2 jaar op materiaal- en constructiefouten. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals bijvoorbeeld banden, zadel, ketting, kettingbladen, freewheel, achter tandwielen, kabels, pedalen en remblokken, wordt geen garantie gegeven tenzij er sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

Overige producten en accessoires

Fiets-Exclusief hanteert voor overige producten en accessoires de wettelijke termijn van doorgaans 2 jaar. Voor producten waar een garantiebewijs van de fabrikant is bijgeleverd, gelden de bepalingen van de desbetreffende fabrikant.

Meer over garantie

Voor een gedetailleerd overzicht van alle richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij u graag naar de website van de betreffende fabrikant.
Bovengenoemde garantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar.
De fabrikant beoordeelt uiteindelijk of de reparatie onder garantie door Fiets-Exclusief uitgevoerd mag worden.

Copyright © 2016 Magento. All rights reserved.